Evropa, Itálie, Řím

Cestopis Řím, Vatikán, Vesuv, Pompeje: Den první

V září jsme se vydali s Tomem navštívit Řím.  Co nás lákalo do Říma kromě jejich národní kuchyně (Toma pizza, mě těstoviny) a vynikající kávy? Samozřejmě památky Říma, které vás zavedou zpět do dob starověku a které máte pár kroků od sebe. A  protože už jsme se vydali do Itálie, rozhodli jsme se rovnou zajet do Neapole, vidět Pompeje a vyšlápnout Vesuv.

Letenky a let do Říma

Letenky jsme kupovali jen měsíc předem. Letenku do Říma a zpět z Neapole jsme sehnali přibližně za 2500 Kč, pro jednoho, což je celkem dobrá cena, jelikož jsme měli pevně daný termín, ve kterém jsme mohli jet. Dají se samozřejmě sehnat i levnější letenky, ale s přestupy, které jsme si nemohli dovolit. Cestovali jsme se společností Ryanar, letenky nám po zaplacení přišli během chvíle na email a vše tedy bylo v pořádku.
Na letiště nás odvezl můj tatínek. Let trval necelé 2 hodiny.
Z letiště Ciampino do centra Říma jsme jako dopravu zvolili Taxi.

⇒ DŮLEŽITÉ: Pro cestu z letiště do centra Říma taxíkem je stanovena paušální sazba 30€, účtovat více je nezákonné.

Cesta do centra trvala necelou hodinku. Už při cestě je co pozorovat. Taxik nás vyložil přímo u hotelu, který jsme měli v centru.

Ubytování v Římě

Ubytování jsem hledala přes Booking. Sehnat něco rozumného není snadné. Naše priorita byla poloha v centru, protože jsme přijeli jen na 2 noci, a tak nás tlačil čas. Nakonec nejrozumnější varianta byla Hotel 939, asi 700 metrů od Piazza de Popolo. V ceně byla i snídaně, která nás ale ráno zklamala, skládala se z pár zabalených muffinů, toastů, marmelád a hnusného kafe (ano, ani já nevěděla, že je to v Itálii možné).

⇒ LOW COST TIP: Čím dále od centra máte ubytování, tím (pochopitelně) levnější. V Římě jsou rozsáhle linky metra, proto máte možnost si najít ubytování u jedné ze zastávek.

PRVNÍ DEN – PROHLÍDKA OKOLÍ

Piazza del Popolo

Po ubytování jsme se vydali s Tomem na Piazza del Popolo, které je jedno z hlavních náměstí v Římě. Na náměstí můžete mimo egyptského obelisku (znám jako obelisk Flamina) také vidět barokní kostely Santa Maria dei Montesanto a Santa Maria dei Maracoli, baziliku Santa Maria del Popolo a také bránu Porta del Popolo, která je vstupní bránou do antického Říma.

Hned tam jsme narazili na chlapíka, který nám strčil růži do ruky, řekl, že je to dárek a po chvíli po vás chtěl peníze. Takových lidí si vůbec nevšímat a ihned je odmítat, protože dokáží být velmi agresivní.

⇒ TIP: Když už budete na Piazza del Popolo, určitě vyjděte po schodech na Terraza del Pincio, kde se nachází krásný park a odkud je nádherný výhled právě na náměstí.

Piazza di Spagna

Další zastávkou byly ještě ke Piazza di Spagna (španělské schody), na kterých sedělo desítky lidí, kteří se tu setkávali s přáteli. I přes hromadu lidí tu byla příjemná atmosféra. Chvíli jsme s Tomem na schodech poseděli, užívali si atmosféru a poté jsme se vydali k dalšímu bodu našeho programu.

Fontana di Trevi

Fontanu de Trevi je nejkrásnější ze všech římských fontán (a že jich je) a pochopitelně nejvíce obklopená lidmi, takže jsme si ji velmi těžko prohlédli a vychutnali její krásu.

Říká se, že když do vody ve fontáně hodíte minci, zaručí vám to, že se do Říma opět vrátíte. Další den večer jsme se proto k fontáně vrátili a jednu jsme si tam zvládli, už přes menší dav lidí, také hodit.

⇒ TIP: Pokud si chcete užít atmosféru na Piazza di Spagna a Fontana di Trevi bez turistů, budete si muset přivstát.

Pantheon

Poslední zastávkou byl Pantheon na Piazza della Rotonda. Cestou k Pantheonu jsme obdivovali pouliční umělce, kterýcg  tu je mraky.

Pantheon je nejzachovalejší antickou stavbou v Římě – dnešní podoba pochází z roku 125. V kopuli je otvor o průměru 43 metrů, který měl symbolizovat oko hledící do vesmíru. V mramorové podlaze můžete vidět 22 děr, které slouží k odvádění vody. V Pantheonu se nacházejí například hrobky králů Viktora Emanuela II, Umberta I a také Raffaela.

⇒ TIP: Určitě nevynechejte prohlídku Pantheonu zevnitř. Vstup je navíc zdarma.

Večerní procházka – Piazza Navona

Večer jsme se vydali na Piazza Navona, které bylo původně antický stadion roku 79 př.n.l. A můžete si všimnout, že budovy kopírují jeho tvar. Náměstí je v barokním stylu. Na tomhle náměstí se určitě máte kam koukat. Jsou tu 3 fontány (Fontana dei Fuimi, Fontana del Nettuno a Fontana del Moro) a neskutečná noční atmosféra. Okolo náměstí je pár restaurací, ale jak už to na náměstí bývá, dražší, než třeba v uličce a číšníci si vás váží méně než v zapadlé restauraci. My jsme si proto vybrali jednu zapadlejší s názvem “La Pace del Palato”, kde jsme si dali výbornou pizzu a zakončili tak náš den.